It start right here and now.

Efter en veckas bearbetning av tårar, självplågeri och ångest dämpande snus,
har jag insett att jag faktiskt kan göra vad jag vill nu.
Precis just i denna sekunden startar mitt liv, mitt nya vxna liv. Jag ska leva nu, göra saker och komma någon vart.
Har ju så länge suttit och pratat om resor dit och pluggande hit, men först idag efter att ha träffat en gammal vän fick jag ro.
Ro som viskade sig in i mitt öra och som försänkte hela kroppen med värme och lugn.

Jag har spenderat så lång tid på att tillfredställa den kille jag fortfarande (naturligvis) älskar och gjort ändringar i mitt liv endast för att jag hoppades så förtvivlat att han skulle ge samma respons tillbaka. Men nej, det finns inte här och kommer kanske inte heller att finnas...och vem vet, det kanske vi aldrig får reda på heller!?

Jag vet att dit jag flyttar nästa vecka, dem vänner jag skaffar mig i framtiden och den översvämmande kärlek jag kommer få av en man som ser mig- förtjänar jag punkt till pricka.
Inte sant, det är väl så med livet. Man har sin första kärlek och sen har man sin andra och har man tur hamnar man med nr 3 resten av sitt liv.

Jag vet att jag kommer träffa någon i framtiden som ger mig allt som jag inte fått här och nu och som tacksamt tar emot allt jag ger med ett leende på läpparna och en värmande kyss i pannan.
Jag känner mig lugn, trygg och glad än vad jag gjort på mycket mycket länge.

Jag ska leva för mig och gammalt kommer nu förbi gammalt för mig. Jag tar härmed inte tag i det förflutna, jag ser endast framtiden.
Adjö och Välkommen! =)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej! Jag hoppas att du har det bra där du är nu och att du mår bra! Tänker på dig! Kramar i massor, Hanna

2009-09-17 @ 21:44:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0