R.I.P.

Våran allra bästa vän har nu avlidigt.
Sent i natt fick hon en stroke, en hjärnblödning på vänster halva och vinglade spydde och gjorde inne flera ggr på morgonen. Samtalet kom med chock beskedet. 09.20 somnade Nike med arragoz vid sin sida in (nej han lever fort.).
Hon blev 14 år gammal, äldsta Flat Coated retrivern i hela gbg och hon var glad ända in i det sista. När vi åkte till veterinären och mamma öppnade bagage luckan så kröp hon fram och slickade mamma på munnen.....hon förstod nog och tog sitt avsked.

Det mest makabra hittills var när jag sedan fick se den soppsäck som tidigare föreställt Nike på väg till Repnova- för kremering. Tårar har runnit hela dagen, känsloladdade samtal och fina värmande sms har rullat in. Tack alla för stödet.
Jag kommer lägga upp bilder på Nike inom kort så får vi alla minnas.

Hon som gömde sig när man tittade på henne om hon skulle göra ifrån sig i skogen, hon som öppnade dörren till garaget och åt ut pepparkakshus samt julgodis, hon som var pinn- och bad/vatten galen, hon som åt upp fyra plåtar nybakade bullar....hon som var där ända sedan vi var 5-6 år gamla tills nu. Ett helt liv för mig känns de som.
Jag kommer alltid ha Nike i minna tankar. Och Arragoz var bedrövad: "ingen som ligger i nikes säng, ingen nike som sakta suckar sig framåt, folk som bara gråter...var är nike?" Han kommer nu hädanefter få all min uppmärksamhet.

Pussar och kramar,
passa på att ta hand och uppskatta era nära och kära medans ni kan...man vet aldrig när det är försent.
Ajdö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0