Green Card express

Nu gott folk är det gjort.
Jag har tagit mitt sunda förnuft till fånga och jag har ansökt om ett Green Card, bara att ta steget känns kanon bra.
Har alltid sett mig mer hemma i Usa än här i Sverige, plus att jag också föredrar deras synsätt på samhället, politiken och självklart rättsamhället. Där lyser också jantelagen med sin frånvaro.

Man kan gå till väga på två sätt när man ska söka ett Green Card, som inte bara ger uppehållstillstånd utan också arbetstillstånd. Först kan du naturligtvis söka via Amerikanska Ambassaden i stockholm eller betala en avgift för ett lotteri- som varje år lottar ut green cards till (fördel för svenskar) 50,000 personer!
Avgiften ligger på 2541,50 kr (för att vara exakt) och då finns du med i den årliga dragningen hela livet ut.

Visst nu kan vissa tycka att "va fan, lotteri och green card är ju omöjligt att få, varför ens söka?" och "ooh big deal o söka det!". Men det är många som snackar om att dem till flytta till Usa och pröva lyckan där, men hur många söker egentligen uppehållstillstånd osv? Jag tänker ju inte direkt åka över och desperat gifta mig med en amerikansk medborgare.

Jag och min älskling som också sökt green card kommer flytta så fort vi får godkänt. (det är inte så förbannat svårt som folk tror!) Plus att Kristian har sin morfar i Usa, som lätt kan kalla över oss och då får vi godkänt genom det.
Troligtvis måste jag bli Mrs Tanfara då, men det kan det väl vara värt.


Okej, nu närmar det sig med stormsteg: LÖRDAGEN!
Kvällen kommer inledas med middag:
-Kycklingklubbor
-Kyckling spett
-Fräsch sallad
-Tzatsiki
-Potatissallad
-Vitlöksbröd,     Sen till allt det bjuder jag på antingen rött/vitt vin (bag in box!)
Sedan till efterrätt:
-Vaniljglass
-Varma hallon
-Glas champange

Sen kommer kvällen bjudas på lekar, drinkar och en himla massa annat skoj! Vi rör oss utåt runt tolvsnåret, ses i dimman :) Enjoy!

Kommentarer
Postat av: J

Ser fram emot lördag! Tror det kan bli kanon. Allt du fixar, du är grym!

2009-03-05 @ 20:49:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0