En liten feeling

Jag insåg något för cirka en vecka sedan. Något som jag aldrig trodde skulle komma, visste inte ens om att den fanns.
Och det gott folk var en liten känsla. En känsla som kallas för kärlek.
Ni känner till stadierna i ett förhållande: förälskelse, trygghet, tillit och sist men inte minst äkta kärlek.

Jag kanske skriver luddigt men det jag försöker få fram är att jag fått smaka på riktig kärlek, ni vet den som säger att nu, nu är du över sträcket där du får skaffa barn, gifta dig, förlova dig, flytta ihop, NU är du inne i en helt annan värld- det är okej.

Jag har alltid älskat Kristian och varit brinnande kär, men nu är jag verkligen galen i honom. Jag vill naturligtvis inte ha barn och gifta mig än på väldigt väldigt länge... men känslan av att det är okej, värmer i hjärtat.
Därför gott folk kommer nu en hemlighet:
Kristian flyttar med till London, England. Vi påbörjar VÅRAT liv där tillsammans. Han inom affärslivet och jag inom psykologin. Jag blev aningen orolig till en början; "blir jag aldrig av med honom", allt jag ska göra själv då? Men vet ni vad- varför neka någon att dela ens liv bara för att normen säger det.
Fuck it, we're going!!!

Jag har vågat släppa skölden som skyddar mitt hjärta och själ, den är nu öppen.
En liten feeling blandat av rädsla, sorg, lättnad, trygghet, brinnande pulsar och kärlek.

Tack och adjö.
P.s: Bloggen följer med mig till Kreta (om tre veckor) som till England (1september). d.s

Kommentarer
Postat av: Jonna

Roligt att se att du mår bra, kämpa på och ha det kanon i England!

2009-07-22 @ 18:05:21
Postat av: Anki

Vi två önskar både dig o Kristian lycka till. Och jag vet att du ( ni ) kommer att lyckas, med det ni bestämmer er för.För din vilja Emelie är absolut av stål. Med andra ord en riktig stålwommen. Good luck!!!

Puss o kram

2009-08-04 @ 17:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0