väntar.

Vad för nyttigt går dagarna åt till?
- nej just det, INGENTING.
I framtiden kommer jag naturligtvis se bakåt och tycka att denna tiden av mitt liv var underbart skön och ostressad. Men för tillfället vill jag inget hellre än att slängas mellan olika jobbuppgifter, ut på after work, planera inredningen i lägenheten och spara pengar till kommande resa. Omgiven av en massa intressanta människor i den av mitt liv som kallas "lycklig".

Men antagligen kan man ju inte få allt, iaf inte samtidigt ! Jag går från sängen till skolan till jobbet till träningen och på helgerna flyr jag vardagens gråa tristess med hjälp av dundrande musik, höga klackar och ett stänk av vin. Tragiskt skulle många säga men man får verkligen se det lilla extra i tillvaron. Och för mig blir det att omge mig av en massa nytt folk och en triggad stämmning.

Jag väntar, säger jag när folk frågar. "Jag väntar på att mitt liv ska komma igång", poetiskt inte sant. Många skulle svarat "att ditt liv har redan börjat, det är det du precis lever just nu", men då vet jag inte varken ut eller in. Varför ska jag klaga ? Jag har ju själv satt mig i denna situationen men snart så är den färdig och tänk då hur mycket nytta du dragit av denna miserabla period.

Det är lustigt hur man kämpar för att få egen tid till olika intressanta mål man har när man är tillsammans med någon och har man ingen ja då kämpar man förjäves för att hitta någon att slösa tiden med. När möter man väggen, mitt punkten i ens liv som ändrar allt? Den som får en att kombinera yrke med kärlek, förhållande och relation.

Jag väntar, säger jag när folk frågar. Jag väntar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0