Dubbelmoral

"Ett hårt slag mot ansiktet, handen slog sig röd.
Ansiktet blödde, huden sprack och handen skakade."

Ungefär så kände jag när jag såg och läste om "Halal tv".
Ursäkta mig, men vafan är Sverige påväg. Nog för att jag påpekat det förut men nu går det för långt.
Ska vi SVENSKAR sitta och titta på tre muslimska kvinnor som ska granska Sverige och Svenskheten. What?
Om VI svenskar gjort ett program om muslimska kvinnor och Iran/Irak- hade det blivit ett jävla liv. Då är vi helt plötsligt rasister. Men det är okej för dessa tre kvinnor som bor i Sverige (men inte födda) att få yttra sig om vårat land!?

Det måste ju finnas många som skulle vilja göra tv program varför ta just dem då?
Det som är skrämmande är att det är SVT- det statliga tv bolaget som sponsrar sådan här skit.
Ska man tolka det som om SVT och staten är för stening av otrogna kvinnor då? Eftersom de låter en kvinna som står för det vara värd i ett tvprogram, i svensk tv.

Jag förstår mig verkligen inte på samhället, vilken jävla dubbelmoral.
Och svenska rättsystemet ska vi ju inte ens yttra oss om. De har ju fullkomlig tappat greppet.

Ta bara som exempel nu i veckan, då det hölls en minnes stund för de omkomna i "backa branden"- 10 år.
Samma vecka som den hölls släpptes de män som stod skyldiga för branden fria. De hade avtjänat sitt straff och kan nu röra sig fritt i vårat land. Vad ska de tända på här näst- lek o bus landet kanske? Tänk bara alla dem som har en anhörig som dog i den branden, dessa männen orsakaden 63 människors liv, SEXTIOTRE!!!! Och sen ska man ju räkna med de anhöriga och det blir väl en siffra som hamnar på cirka 500 personer. Men det är lugnt, dem har avtjänat sitt straff nu, fina pojkar.
Ren jävla bullshit, in me dem igen!

Där förstår jag inte riktigt hur Sverige tänker. Jag menar livstid är väl ändå livstid, annars måste jag missuppfattat alltihop. En pojke i USA, blott 19 år gammal kommer nu få tillbringa resten av sitt liv inom lås o bom: han dödade "bara" en uteliggare med ett basebollträ. Så varför inte vara lika hårda i Sverige? Har man tagit en annan människas liv är man inte berättigad sitt eget!
Ta en närmare titt på han finsken: Juha Valjakkala, han åker in och ut ur fängelset som en himla clown.
De han gjorde för att åka fast ordentligt i sverige var att råna cyklar och blev då påkommen av en pojke och en pappa som bodde i närheten. De bad om nåd, han sköt pappan och sedan pojken, sedan sprang  han till huset där frun/mamman bodde och knivhögg henne.
Ni fattar kanske av bara detta hur fucked up han är? Han kommer ut på villkorligt titt som tätt, lås in honom eller vad är problemet?

Finns det inga vettiga människor kvar?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, asså den är ju på kotorna, precis mellan nacke och rygg, i mitten liksom. Det gör tydligen ondare ju längre ner på ryggen man gör det. Det blev "live forever" - favoriten med Oasis (oasis tönt som jag är ;P) Niice! Då kanske vi råkas någon dag då när dom ska inhandlas. ;)

2008-11-20 @ 21:25:51
URL: http://unoconcet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0