to lose a friend or not?

Kan du inte bara förstå mig?
Kan du inte bara göra som jag sagt och vara mer försiktig?
Du gör allting fel när du inte lyssnar. Det enda jag ber om är att vi ska få det att fungera utan alkoholen, med alkohol och inte att du ska sluta umgås med dina vänner.

 Jag vill att du förstår att jag syftar på att det ALLTID måste vara någon form av alkohol inblandad när du ska träffa dem, aldrig bara chips och cola. Den karaktären du träder in i tycker jag inte om, han är elak och ser inte när jag blir ledsen. Han är hänsynslös och självisk och vill bara ha meeeeer (alkohol).

 Sen att du har ditt sluga sätt att inte tala om för¨mig vad som ska händer förrän i sista minuten, då du VET att jag blir irriterad eller sur kanske t.o.m besviken på dig. Varför inte bara säga allt på en gång eller minsta lilla planering du och din kompis gör. Så jag vet hur kvällen ser ut.

 Vill du inte att det ska funka som ett normalt förhållande med och utan alkohol? Att vi ska kunna gå ut och festa utan bekymmer för varandra. Du behöver inte alltid bjuda in mig på era "kompis-träffar" men det hade varit skönt om du någon gång ville iaf offra tre sekunder att säga orden: "vill du följa med?" Men det gör du aldrig, jag får alltid bjuda med mig själv och bråkar vi så häver du ur dig: "Jag har ändå inte bjudit med dig, så du behöver inte komma". Va fan är det för kommentar att säga till mig?
I såna fall är det med en väldigt liten syn du ser på oss.....

Jag går nu och om du har lust, så häng med. Men då ska du ha klart för dig vad jag menar och inte bara :"Ja, jag fattar....jag ska ändra mig"- för det är ren bullshit.

Synd du som har varit min vän så länge......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0