Minst sagt upprörande

Det är pinsamt åt vilket håll Sverige rasat mot. En ung flicka får/kan med andra ord inte uttrycka sina åsikter ens på internet, på en blogg som för många är som en dagbok. Jag skäms för detta land. Vi har för stor medelklass vilket har ökat avundsjukan. Om någon når framgång ska den personen "dissas" på en  gång för det hör inte till god ton att vara framgångsrik utan man ska paddla runt bland alla andra misslyckade medelsvenssons. Tråkigt, varför kan inte alla vara glada åt att vissa människor kämpar, de når sitt mål och de blir rika eller som andra föds in i det. Om en flicka föds in i en alkoliserad, fattig familj ska man skylla allt på henne då? - Nej givetvis inte.
Men om en flicka föds in i rikedom då ska man minsan förakta henne, och hon har inte ens hunnit öppna munnen.

Det jag skriver om är Blondinbella. Jag fick höra av "bekanta" att hon blivit påhoppad på stan av fulla-idiot-kommunist-svin. Som var så avundsjuka på hennes utseende och framgång med sin blogg att det hoppade i kroppen på dem. En utav dem t.o.m kastade en flaska mot hennes huvud. Men snälla gott folk, vad är ni för typer?
Jag säger det ånyo, detta landet är skändat. Det är pinsamt!

Antingen ger vi det åt alla idiot blattar eller så skänker vi hela skiten åt medelklassen. Och välfärds Sverige det försvann för längesen någonstans på vägen. Ursäkta mig, men det ska bli en fröjd att lämna detta land och jag hoppas alla nyinflyttade medborgare är lyckliga över sin gunst- det  varar inte länge, tro mig.

Åk ni på fattig semester, jobba och slit måndag-fredag och sup er redlösa av ångest på helgerna med era lika meningslösa bekanta. Jág tänkter inte stanna och titta på? Det är mig folk redan pratar om....lägg det på minnet.

Till en vän: Din mamma är stolt över dig, även om hon inte kunde närvara på din student. Men jag var där och jag vet att hon sitter där över oss och vakar. T.o.m jag kan känna hennes närvaro. Din mamma är lycklig så länge du är lycklig. Och behöver du hjälp, prata eller bara en kram ring mig min vän. Jag kommer.
Jag kommer alltid älska dig, även om vi slogs som små ;)
Ta hand om dig, ses snart!

HISS: Helt sjukt gött, snart åker vi baby!
DISS: Har blivit dunder förkyld, vem blir det lagom till midsommar?

Kommentarer
Postat av: Ella

herregud vem har du blivit Emelie???

2008-08-19 @ 21:26:51
URL: http://designbyella.blogspot.com
Postat av: ella

men va??

2008-08-21 @ 22:09:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0