Apor är vi allihopa, allihopa!

Först till en annan synvinkel på en kommentar jag fått.
Ja min pojkvän är född i sverige men har kroatiskt blod i ådrorna? Gör det honom till en kriminell blatte som lever på soss?
ABSOLUT inte. Det är skillnad på folk och folk. Ta bara en titt på min gamla klass visst fanns det en viss typ av människor där som man lätt kunnat ta för att tillhöra gruppen jag skrev om tidigare?!
Men min pojkvän är också norsk, ska jag då säga att han är en rik oljemandat? Hahaha, knappast.
Så snälla bespara mig och läs noggrannare nästa gång, det står klart och tydligt att barn med BÅDA föräldrarna födda utomlands löper stor risk att bli kriminella, så ni har ju beviset det är bara att läsa. =)

"Fy fan va ja e bra!!!!" - så löd sången (repeat) under hela dagen i onsdags. Det är så bakalöst att man inte ens kan förstå det riktigt ännu. Men festande och roligt blev det. Efter att vi sprungit ut ur skolan efter ett, åkte jag cab in till stan där jag mötte mina älsklingar Krüger and Alex! Sen drog vi avenyn runt plus att jag t.o.m badade i posedion (vilket i principsak inte hörde till min planering). Men det var en lyckosam dag. Riktigt god mat och fin fina och högt uppskattade presenter på eftermiddagen hemma hos mig. Sen kvällen- Park Lane. Det var pinsamt, så fruktansvärt överskattat men OIH- vi tog studenten. Och det var Hulebäckselever där- vad kan man vänta sig? Att de ska bli en grym fest, knappast...haha!
Men min student blev alldeles lyckad ändå, kanon mysigt med vänner runt omkring: tack till Robin, Krüger, Alex och Kristian-baby, samt min lillebror Victor: who made this day!

Krüger & Alex: nu har vi gjort det, vi är fria att göra vad vi vill and guys I fucking love you.
Vi stiger in i det nya livet tillsammans och lämnar de som inte betyder något behind. Vi tre going strong.
 "Fy fan va vi e bra!"-  Let's get ready to rumble! (alex vi ser fram emot din student på tisdag, skoj skoj!)

Jag har fått äran, chansen att träffa min mentor. Vi samtalade länge och väl igår eftermiddag. Ingen mindre än Maria Lundqvist a.k.a Sally!!! Vilken fantastisk kvinna och helt underbar. Vi skrattade och kramades och hade så roligt. Vi klickade helt perfekt. OCh vi bytte nummer, så nästa gång jag åker till stockholm ska vi försöka hinna med en lunch. Helt sjukt, hon gav mig den energin jag tappade under gymnasietiden (med den fattiga pedagogen- students!) så nu är jag pånytt född. Scenskolan nästa.
 
HISS: Äntligen kan jag göra va fan jag vill! Patetiska skola, suck!
DISS: Varför denna huvudvärk dagen efter- mohaha, bakis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0