PälsLuder

Hmm, ja pälsar tycks vara något som alla som anser sig tillhöra överklassen använder. De sitter på jackorna- Goose, Woolrich etc. De sitter också runt halsen, i form av Bo'or på tanterna. Finns också Små päls kappor. Ja rävar, prärievargar och antagligen hundar i kina är mer poppis än vanligt. Men då STACKARS DJUR- Nog för att det är fint med en päls på kragen eller att ha en riktigt fin minkkappa, men är det värt det priset när djuret får lida...(?). För att få den fina strukturen på pälsen, ska man ta pälsen (FLÅ) av det LEVANDE djuret. För då sitter ämnen och pigmentet kvar, vilket gör det till en super kvalité. Sen dessa svansar är väl mer en avhuggen vargsvans, men desto mindre smärtsamt sen.
Jag tycker det är hemskt. Men jag kan också förstå de som använder päls (just för att det faktiskt är fint, men som sagt inte värt smärtan).
Jag känner en som är ett riktigt pälsluder, han har päls av sig självt alleredan och använder boa därtill.
Usch o fy, han är en liten bitch. :
                       , Arragoz arragoz, min alldeles egen lilla fjolla!
(Hoppas inte nu att folk tar illa vid sig av publiceringen, men det är mer ett skämt.) Det är min hund som är på bilden =)

HISS: Fotas idag, tjoho
DISS: Fortfarande pissväder

Kommentarer
Postat av: Caroline

Hm, jag bloggar för att det är roligt :P om vad jag tycker om olika saker osv. Kanske dyker upp någon seriös grej ibland, men då oftast med personliga åsikter. hur är det i din blogg med sådant? :)

2008-02-12 @ 16:11:54
URL: http://carulineh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0