Life as it is

Det är konstigt vilket tråkigt liv man får helt plötsligt om man tar sig en titt runt omkring. Man vaknar på morgonen, äter sin inbitna frukost och drar sig mot skolan för att där plågas av all lärdom som skall infinna sig vid examen. Efter en knappt genomliden lunch är det dags för att ånyo präglas av den ändamålsenliga läran. Vid dagens slut får du äntligen sätta dig på en buss( som redan tar tvåtimmar av din dag) påväg hem. Där ska du äta middag och göra de befintliga läxor som anses och möjligen om du har tid över den fritidssyssla du önskar utföra. När allt är gjort och maten smält, är det dags att krypa ner i den säng som kommer föra dig en timme närmare morgondagen.

Kan detta då anses som tråkigt eller bara ren rutin, enkelspårighet eller tristess? Det ä något var och en av oss får lista ut helt på egen hand. Vad är det då vi egentligen vill få ut av livet vi lever?

Life as it should be
Visst är det enklare att säga och tycka hur ens liv SKA vara, men det är desto svårare att genomföra. Mitt liv blir så mycket lättare att leva och för den delen också roligare och intressantare om jag endast kunde få bestämma själv hur det ska se ut.

Enligt mig ska mitt liv börja med att jag nu tar examen(så skolan får jag helt enkelt stå ut med i tre månader till), sedan ger mig iväg för att arbeta, slita för slantarna som sedan ska få avgöra riktiningen för min start. Jag jobbar på stena line till sommaren, får in en ganska stor summa pengar sedan beger jag mig till Norge för att söka lyckan i ett halv år till ett år. 

När allt detta är färdigt och jag fått ihop pengar(för jag behöver inte betala något hemma) ger jag mig iväg först till England- London och sedan USA- New York. Detta blir mitt lilla äventyr.
Jag ska bo i en lägenhet på park avenue och njuta av min starbucks som ligger alldeles på hörnet, mitt arbete som är en taxiresa bort på den fina redaktionen för Times, Vouge eller varför inte "Runway" ;)

Jag tror mamma får komma med också, pappa om han är snäll och brorsan har planer på eget flyttande så.
It will all end remarkable good!


- Älskar mina nära så mycket, great to still have you in life.

Kommentarer
Postat av: Att vara eller icke vara

Livet är enformigt min vän, men njut så länger du lever :)

2008-02-06 @ 16:57:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0