Komiken

Det är så roligt för i detta landet har vi något som kallas yttrande frihet och det är ju kanon. Men frågan är vad man mer exakt får yttra sig om?
Skulle jag säga något om invandrare är det hets mot folkgrupp, likaså mot "fjortisar" eller varför inte min egen klass?
Jag skriver EN sak till exempel ett inlägg om vilken rolig debatt uppgift vi fick på svenskan i skolan. JAG HOPPAS NU ATT JAG ARTIKULERAR MIG ORDENTLIGT SÅ DET INTE UPPKOMMER NÅGRA SOM HELST MISSTAG!
Senare får jag kommentarer om vad jag är patetisk och hur mycket jag tjatar om min klass och att jag borde skaffa mig ett liv, för det har redan min klass gjort.....Då undrar jag? Eh, är det fel att uttrycka positiva åsikter eller vad är det folk gnäller om? Inlägget skrevs inledande med ett tack till klassen för en rolig debatt, sedan att det var tre personer som inte uppskattade mitt val av fråga utan var tvungen att snacka skit (Varför då ta dem i försvar?) Inte nog med det så skrev jag om en tjej som var otroligt explosiv när hon argumenterade om ANTI-explosiva ämnen (En ord vits) men då fick folk flipp. Personens namn kan jag tyvärr inte skriva, men jag skrev neutralt om personen så vad mitt "skit snack" om klasskamrater kom ifrån undrar jag?
Jag skrev ingenting eller menade inte ens något om att folk viskade och tisslade när ANDRA stod vid podiet, utan när det var tillåtet att ställa frågor. DET kommenterade jag! Snälla alla amatör-idioter, LÄS bloggen ordentligt om ni nu ens måste läsa den överhuvudtaget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0