Gott o Blandat

Träffade igår en god gammal skolkamrat(det får jag kalla henne) och det var trevligt minsann. Det roliga var att vi kom att diskutera min kära klass, som ånyo gjort sig förtjänt av en pisksnärt.

 Vad håller folk på med egentligen? EN person som bara gnäller: "Åh jag har så ont i magen, jag är trött, jag har ont i mitt knä, jag har huvudvärk-Jag är aldrig positiv"- för i helvete knip käft(!) En person som tror sig vara bitchig och glor på (mig) folk hela tiden, precis som om vi skulle vara mindervärdiga, men gumman-det är tvärtom. Sen har vi en annan eller två: "Hej titta på mig, jag vill ha uppmärksamhet hela tiden för de mest konstiga sakerna, jag klarar mig inte annars och tyst kan jag inte vara heller". Om denna personen får EN enda komplimang ska den malla sig för den resten av dagen. Haha, sorgligt. Men tack gode gud så finns det ju faktiskt några få vettiga människor kvar i denna klassen- de behöver inte nämnas, de vet och vi vet.

Med andra ord vi har(dessvärre) en ledande front idioter i vår klass. Haha, intrikerna hopar sig och det ser inte ljust ut vill jag lova. Men då vill jag också tillägga att inte bara eleverna i vår klass är knepiga. Vi har lärare också och inte är de duktiga vill jag lova. Virriga och oplanerade och vet knappt själva var de lär ut för något. Sen ska de lägga sig i det mest konstiga och tror de är till sån stor hjälp hela tiden(men när man faktiskt behöver dem-vart är de då?). Herregud, denna skola och denna linje, jag har sagt det förut och säger det igen: SUCK(!)

Studenten: Kan nog vara en av de roligaste sakerna som kommer hända mig inom de närsmta två åren...(men vem vet) Och livat ska de bli, massor av underbart roligt folk och massa presenter(hoppas det blir mest pengar för de kan jag flytta för: New York).

Sen något helt annat; folk som inte kan något om politik ska inte heller lägga sig i politiken. Tänk så fel det blir: kolla bara på kommunisterna- kommer de någonsin enas med oss andra (?)
Var ute igår och en den av de folket jag träffade påstod sig vara moderater, då undrar jag-varför? Är det så vi numera ska presentera oss: "Hej mitt namn är Emelie-moderat! ". Varför tror folk att om de kallar sig moderater så tror folk de har pengar. Men det sitter inte i partiet utan i plånboken. Det du inte har i skallen har du i fickan. 
 
 Men seriöst jag trodde jag skulle skratta ihjäl mig när en kille försökte bjuda mig på en drink och jag sa "nej tack, jag kan betala för mig själv" (hatar brudar som ska låta killarna betala-varför, har de inga pengar så har inte på krogen att göra. Jävla äckliga brudar) Iaf tror ni inte då att det tittar in en tjej emellan oss som säger: "nämen hej X, mig kan du få bjuda på en drink". Och så gick dem iväg.

 Jag blir chockad, FOLK HAR INGEN KÄNSLA FÖR STIL, men tror sig dock ändå ha den. Som en tjej jag en gång kände- hon kallade sig för moderat(troligtvis för att jag var det) och trodde sig också kunna något om stil. Hon OBSERVERA "försökte" klä sig som en brat, men det gick inte så bra och sen försökte hon snacka som en-det funkade inte heller. Tror ni inte hon började snusa för att jag gjorde det också. Då är frågan gjorde hon det för hon tyckte jag var cool och inte har någon egen självbild eller gjorde hon det för att.......(nej kommer inte på något mer). ?

Känns i alla fall skönt att veta att jag inte är den enda som tycker som jag gör, oavsett vad ni nollor kommenterar!

HISS: Ska på bio och mysa med min älskling; tänkt att jag fann dig till slut, nu släpper jag dig aldrig (!)
DISS: Detta vädret, uuuusch...måste ut med hunden också. Suck.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du inte bara skita i oss lika mycket som vi skiter i dig?

2008-02-24 @ 15:14:05
Postat av: Anonym

tack emelie. jätteschysst verkligen

2008-02-24 @ 20:49:51
Postat av: Soroor

jag är småsugen på dig!

2008-02-26 @ 22:31:08
URL: http://soroor.blogg.se
Postat av: Anonym

Men herregud emelie... först snackar du skit om henne, sen kommer du med en patetisk ursäkt och när hon väljer att dissa dig (som jag också hade gjort om jag var hon) så snackar du skit om henne igen! jävla pucko.

2008-03-03 @ 22:30:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0