Dagens Sverige

 Herregud detta land: vi är inte bara tråkiga utan vi är rasister också och inte nog med det vi är ju (håll andan) SVENSKAR- aaaaah så fruktansvärt. Jag undrar hur folk utanför vårat land ser på oss, inte kan det vara någon storslagen framgång vi gör omkring oss iaf. Nej nej, snarare tvärtom vi är det lilla konservativa Sverige som håller tyst när någon trampar oss på stortån eller håller med när någon kallar oss något fult. Det, det gott folk är "lilla Sverige". Vi är elaka mot invandrare (eller så kallat ny inflyttat folk med annan bakrund) och vi är elaka mot våra egna. Hur ska detta kunna framstås som en del i projektet "Välfärds Sverige"???

 Jag fick höra av väldigt många "ny inflyttade människor" att Sverige är så tråkigt och vi släpper inte in tillräckligt med folk i vårat samhälle. Då undrar jag: är inte det ända vi gör? -Just att hjälpa folk....Konstigt, jag kanske helt fått det bakom flötet, men om inte jag missminner mig betalar både min mamma och pappa skatt(även jag för den delen) för att folk (ny inflyttat) ska få det bättre och kunna söka bidrag osv. Varför detta smutskastande på svensken då? Vi tar in så många assyl sökande som vi får plats med, visst det kanske kunde komma in en och annan muhammed till, (ja, fördom-förlåt) men våra egna försupna uteliggare eller ensamstående mammor med både svensk och utländsk bakrund då(?). Jag förstår inte varför ingenting kan vara på lika villkor.. 

 Om vi åker ner till Iran eller för den delen Israel, då ska vi kvinnor täcka huvud och axlar och de verse kroppsdelar och kan ni tänka er, VI GÖR DET. Vi svenskar "tar seden dit vi kommer". Men när folk flyttar hit ska de äta hela kakan och ha den kvar. De vill ha lika rättigheter(fine), de vill ha sin religion(i måttliga gränser), de vill ha sin kultur(så länge det är mänskligt-inte hedersmord), de vill tala sitt egna språk(bra, men lär er förfan SVENSKAN!). Det är inte svårt så länge alla försöker. 

 Just frågor om invandrare är väldigt känsliga samtalsämnen här i Sverige. De kan lätt uppfattas som hotfulla eller hets mot folkgrupp(men hallå, allt de kläcker ur sig om svenskar då???). Jag är personligen ingen rasist, jag tycker endast att det ska vara på lika villkor(för vi får inte bete oss hur som helst i deras länder-någon måtta får de vara). Sen får folk tycka och tänka vad de vill, men blir det någon ordning på Sverige och dess regler och förordningar så kommer det bli BETYDLIGT mycket bättre för alla och en var. 

Kort sagt vi måste sluta leka snälla Sverige(!)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0