X-mas

Nu sitter jag här igen; vid min dator, i min säng, med min latte.
Det är lördag och en hyfsat fin dag.
Men det är inte att tänka på, här ska det städas o finas till för idag ska vi jobba.
Jobba jobba jobba, hela dagen lång. Det är dock inte lika stökigt i buktiken som det var igår så dagen kommer nog ändå springa på fort.
Sen ska Mimmi hem och sova djupt efter en bra film och glass!!!

Dessa julfester.
Det är väl lite överskattat tycker ni inte?
Företaget du sliter på bjuder dig på alkohol under en kväll och till det en stinkande fett julbord.
Tänk att du tar hand om helt sjuka kunder, folk som gnäller och attackerar dig personligt eller för den delen blir mobbad på arbetsplatsen eller kanske t.o.m. är på väg till att become utbränd. Vill man ha ett glas som lindrar det då?

Visst julborden är det väl inget fel på (mer än att jag inte är överförtjust i maten) men själva konsumtionen av alkohol är överdriven. Varför inte istället göra något vettigt av tiden tillsammans, bjuda jobbet på en rolig weekend, hyr en stuga i skogen och led skallgång-whatever. Men att tacka alla för ett bra år bakom skummet av två öl känns aningen meningslöst.

När man träder in i den dimmiga lokalen möts man av blandade lukter som alkohol och svett, kvällens tema är :"julfester SKA spåra ut" !

Jag har festat något sjukt otroligt de dåvarande veckorna och fasade för att jag skulle kolapsa vid julfesten igår MEN duktig som jag är försöker jag hålla på det jag ger mig in i. Jag drack rimliga mängder det vill säga 2 glas vin och tog bussen vid 12. Jag är förvånansvärt stolt över mig själv. Nu ska jag hålla mig ända fram till, tja, annandag jul?!

Nu bär det av och ikväll är det moooovietime, du o ja babe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0