I juletider...

Det är en sak jag undrar varje år när tiden närmar sig julafton...
Varför känner jag mig alltid så ensam?
Dagen innan ligger jag alltid och tittar på kärleks/julfilmer mest för att komma i stämning men det är något som tar emot, något som känns ensamt.
Jag vet att man ska vara glad för dem man har i sin närhet och jag har ju mamma, pappa, min lillebror samt min mormor.
Sen har jag naturligtvis mina bästa kompisar och andra vänner (gamla som nya). Jag har också en före detta pojkvän som är speciell still even today. Men ändå är det något som ligger där och gnager.
Och det blir ju inte bättre för att själva julhögtiden är en plats för kärlek och omsorg.
Jag vill ha en trasselfri och kärleksbombad julafton, vilket jag också ska få !

Jag är dock nybliven singel och jag har inga planer på att bli tillsammans med någon igen, på väldigt väldigt länge. Jag tycker det är så skönt att vara ensam och jag har så mycket jag ska göra och uträtta innan det kommer få plats för en person till i mitt liv.
 Jag är därför ledsen K. att behöva meddela att vi inte kommer gå tillbaka till varandra. Jag är hemskt ledsen, det tar mig emot att skriva det men jag måste göra det för det gör mig så ont att se dig gå runt och hoppas, lev ditt liv och gör det du vill, trassla inte in dig igen med mig jag är inget bra för dig så som jag mår just nu.

Jag har däremot tre nya nyårslöften som jag tänker infria under året 2009.
1. Någonting med hälsa och kroppen. (innefattar vikt, näringshalter och en hel del sparande!)
2. Ska göra färdigt vissa saker jag påbörjat. Göra högskoleprovet, söka till tre alternativa skolor (inom sverige och utanför).
3. Jag ska göra en sak i cirka två-tre månader, men det är en hemlighet. Ingen kommer få reda på det förrän det är dags.

Jag önskar er alla härmed en följsam julafton och en härlig afton. God natt och God jul mitt härsskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0