Ledig

Mmm, underbart skönt med en sovmorgon. Idag är det min första lediga dag på länge, känns det som (även om jag bara arbetat en vecka efter semestern).
Jag tog en lång sovmorgon, fikade frukosten på sängen och tittade på en film(eller rättare sagt slutet på filmen, som jag somnade ifrån igår kväll).
Blev lite sent igår: pappa fyllde 64, så vi skulle ut och käka efter jobbet. Pappa och jag har exakt samma smak på drinkar- det ska vara sött! så vi beställde ett par Mjotios(det fanns t.o.m i olika smaker.)
och sedan till maten delade vi på en vinplasta, mycket gott rött vin faktiskt.

Idag på min lediga dag hade jag först tänkt ta mig ett varv i stan, men det blir imorgon istället. Ska bila upp och möta några kompisar på marstrand, ta en lugn dag vid båten. Lovely!
Jag verkar iaf ha tur med vädret, så let's bring it.

Ikväll funderar jag på om jag ska ut och käka med en rätt gammal tjejkompis, längesen vi sågs. Det är ju alltid mysigt att sitta på uteserveringarna om man har tur med vädret och dela på en vinare. Får se vad som händer, annars äter jag middag hemma med familjen och hyr en film- beroende på hur trött jag är.
Man ska ju iofs ta vara på dem lediga dagarna man har, sova kan du göra på nätterna!

Ska kolla om det har blivit ngn rea på marstrand behöver en ny seglarjacka faktiskt, annars får jag väl köpa den för fullpris. Haha. Hoppas det är varmt i vattnet här i Sverige, så kan man kan få bada lite också. =)

Nej, nu är det dags att packa in badkläderna och handduken i bilen och drive-a.
Ha en bra dag alla lortisar, som jobbar.
Kisses, have a good one!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0