"Fiender tänker likadant"

Jag läste på en blogg idag om en person (som jag kan kalla mig fiende till och som har gått i samma klass som mig) att hon tycker sig vara spontan och vill sticka till både london och paris...(båda dem länder jag planerat att åka till)
Men vårat problem kvarstår, vem ska man åka med som är spontan?
Hon tog orden ur munnen på mig och skrev : sätta ut en annons!
Jag tyckte det hela blev så komiskt att jag bara var tvungen att skriva ett par rader här.
Med andra ord, det finns fler som jag som bara vill packa resväskan och sticka iväg..men med vem?
Som hon skrev: alla är så tråkigt inställsamma på sina scheman och har inte tid med sånt.

Men hallå, egentligen vi är 19 de flesta av oss ska plugga till hösten och sen ska man sitta på ett jobb måndag-fredag och tjäna pengar...and that's life, för många.
Men NEJ!, inte för mig. Jag vill inte ha det så. Jag vill fort. känna mig fri att sticka iväg, herregud jobb-det löser sig, pluggandet kommer ändå till hösten och alla resor undet tonåren? Gone baby, gone.
Jag har en kompis, eller om jag nu får kalla henne kompis längre. Hon är inte speciellt aktiv-telefon-ringare, men jag försöker. Hur som helst, hon tycker det är coolt att säga "nej jag kan inte ses, jag är så upptagen, jag jobbar fullt schema sju dagar i veckan i fem veckor på raken".....Vilket faktiskt omöjligt kan vara sant. Ingen människa orkar arbeta så mycket, plus enligt lag FÅR man inte ens jobba så mycket....så jag kanske ska anmäla henne då så hon inte går in i väggen?
Jag förstår inte folk, varför ska man skryta om saker som är orimliga. Herregud, varför måste alla tävla om att vara bäst på allting- GOD, just go with it. Sure, jag kan också jobba mycket men max är två veckor-sjudagar, annars är det fem dagar i veckan ibland sex. REALISTISKT!

Nu ska jag iaf ge mig iväg till jobbet, får tacka "Sandra. D för ett komiskt inlägg-fast vi hatar varandra"
Have a good one!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, att vi har samma val av resmål råkar nog vara en tillfällighet. Men visst är det sjukt irriterande att alla är så bundna till arbetet! Och du, är vi inte lite för gamla för att kalla oss fiender? Vi slipper varandra nu, så varför inte lägga det på hyllan? Well, jag gör det nu iallafall, och tycker ingenting istället. Vad du gör är upp till dig. Have a nice life.

2008-08-14 @ 10:54:30
URL: http://unoconcet.blogspot.com
Postat av: Anonym

Anledningen till att vissa jobbar 7 dagar på raken kan bero på att deras arbetsgivare inte har kollektivavtal eftersom det blir lättare för dem att utnyttja sina anställda då.

2008-08-15 @ 11:57:15
Postat av: Svar anonym: job.

Dags att anmäla då kanske. Eller så är personen som jobbar där dum i huvudet som ställer upp. Kolla i lagboken så ser du, att alla är berättigad kollektivavtal!

mrs!

2008-08-16 @ 10:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0