För bra för att vara sant?

Jag har blivit av med en böld i röven. En människoätande parasit. Jag har blivit frisk från en hel epidemi och lite därtill. Jag är så glad att jag kan skutta över precis allting, jag känner mig oövervinnerlig och stark. Äntligen får jag stå på mina egna ben, göra vad jag själv vill och inte låta manipuleras av en amöba. Men då kan en del ifråga sätta och undra hur jag, som oftas är otroligt envis och stark lät mig manipuleras och styras av en idiot.
Hmm, bra fråga. Jag har funderat mycket kring den tanken men aldrig kommit på ett svar och aldrig kommer jag nog göra det heller. Jag får helt enkelt tänka positivit: Frihet!
Tänk en person som till en början verkar snäll, lite blyg och osäker men som sedan blir din kompis. Först umgås ni inte så mycket, sen blir det mer och mer och till slut kallar ni varandra för bästa kompisar som kan gå över eld för den andre. Ni börjar festa och du går lätt med på allt. Mycket festande blir det, mycket skolkande blir det och till slut har du kört ihop ditt liv tack vare denna personen. Dina betyg är botttennapp, ditt humör är svängigt och ryckigt och du fortsätter ändå festa. Du jobbar och får lön, alla dessa kronor lägger du på en person som egentligen till intet är helt obetydlig. Inte ens katten skulle ta i den. Men så långt går det, du känner att du måste bryta dig loss och det blir bråk. Men bara en kort tid för att få ditt liv på rullning igen sen är det dags igen. Pengar, kläder köps, sprit köps och du bjuder ett flertal kvällar på både entré, drinkar och bussbiljett hem-för du är en SÅ snäll kompis. Kan man då få känna sig tacklös och besviken i slutet av kvällen när personen som är fattig som en uteliggare inte ens ger dig ett tack utan tjabblar på om hur kåt hon är och hur gärna hon vill åka hem till pojkvännen. Så du åker snällt hem till dig och lägger dig. Jag säger bara det: akta er gott folk, att träffa på en person som denna kan vara slutet på ditt liv. Jag träffade en, blev fruktansvärt naiv och ingen, verkligen INGEN i min omgivning tyckte om personen. alla vi träffade sa "vem fan va de där? hur kan du umgås med ett sånt?", lärarna varnade mig, rektorn sa också att hon inte verkade bra för sitt eget bästa. Det var bara hon själv och sin dumt naiva morsa som trodde allting stod rätt till i deras familj-BULLSHIT. Flickan är ett vandrande luder och lever på andra människor. Hennes namn är enkelt.


Kommentarer
Postat av: :P

hah så sant

2007-11-05 @ 18:55:56
Postat av: Anonym

Du låg inte högt upp på rankningen tidigare, men nu ligger du fan på botten. Det komiska är att du tror att det bara är denna personen det är fel på. Du skyller dina misslyckanden på henne. Du har väll ett eget huvud att tänka med? Och att skriva ett sånt här inlägg visar bara på hur otroligt patetisk du är.

2007-11-15 @ 16:52:48
Postat av: Anonym

Vad tänker du med egentligen? Menar du att du är helt oskyldig i detta? Menar du att det är så synd om dig för att du inte har någon egen vilja och bara hänger på andra. Det verkar ju som det iallafall. Jag skulle aldirg kunna tänka mig att ha en kompis som var benägen att skriva såna saker. Du är falsk. Stackars dig.

2007-11-19 @ 12:48:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0