Varför?

Varför går bara inte hissen hela vägen upp?
Det är väl kanon bra att moderaterna låter saker och ting privatiseras. Jag tycker inte det är mer än rätt.
Som en artikel jag läste idag, apropå sjukvården (kära Erik!). Att ett sjukhus för barn skall införas på östermalm i stockholm, givetvis privatägt. Varför inte? Folk som har tröttnat på sveriges sjukvård som sägs vara den bästa i världen? Ah det kanske den var en gång i tiden också men inte längre. Titta på de stackars patienterna som sitter i BOKSTAVLIGTTALAT timmar i väntrummen för att sedan få komma in till farbror doktor. Vad händer sen?
Jo eftersom farbror doktor är en väldigt upptagen man som har så fruktansvärt många patienter så skrivs ett snabbt recept ut av sköterskan och patienten are free to go-hem för att knapra piller. (!)
Då är det väl ett under att det finns några vettiga människor där ute som tänker PRIVATISERING.
Hur som helst sjukhusets grund går ut på att slippa köer och du betalar ENDAST 500-1000kr för ett läkarbesök.
Varför inte? Vi vet ju att det lönat sig betydligt med privat tandvård, privat gynekolog osv så varför inte barnsjukhus?
Jag påstår inte att jag sitter med en farsa fullt loaded med cash, men pengar har han och det har vilka människor som helst i det här samhället om de prioriterar utbildning och söker sig ett arbete, PENGAR. För tro mig, är man en underklass medelmåttig (ursäkta ordvalet) människa så har man inte råd att vara kräsen. Det finns arbeten som är värre än att sitta på ett kontor och genomföra bokföring. Som exempel alla dessa arbeten vi stackars ungdomar trackas på-för det ger bra arbetserfarenhet. McDonalds, STS-studentbostäder(städare), diskare, Butiksarbetare(åhléns, lindex, H&m) Sen naturligtvis pressbyrån etc. Varför inte få tummen ur och söka sig ett sådant arbete så har du (om du sparar och sköter din ekonomi) pengar att lägga på högtkvaliciferad sjukvård (Och kan du tänka dig- UTAN VÄNTETIDER!).
Mycket riktigt, folk är mer inkompetenta till det yttre än vad som finns på insidan. Låt inte kommunisternas och socialdemokraternas bitterhet spottas över moderaterna bara för att folk tröttnat på skiten och tro det eller ej faktiskt valt fram ett borgerligt parti som äntligen städar upp skiten från det såkallade (LASTGAMLA) arbetspartiet socialdemokraterna. Så nu vill jag att ni besparar mig med era åsikter (så länge de inte är vettiga), för en blogg är till för att skrivas på- mvh ÄGAREN.

Kommentarer
Postat av: Erik Johansson, RKU

Så vitt jag vet så är mina åsikter vettiga. Något jag däremot tivlar på är att jag tog upp något som hade med sjukvård att göra då jag kommenterade ditt inlägg.

2007-12-18 @ 18:25:29
Postat av: Anonym

Men har du inte glömt en massa människor? Du skriver att ALLA kan ha pengar i detta samhälle. Hur fan kan alla ha pengar i detta samhälle? Vart räknar du in sjukskriva och förtids pansionerade(och då snackar jag om dom som verkligen är sjuka), INVANDRARE? För nej, de får inte lika lätt arbete och det vet du också. Tillhör inte dom detta samhälle? Hur ska dom ha råd med privatsjukvård osv?

2007-12-18 @ 23:19:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0