Sunday, sunday...

Ni vet vad jag menar eller hur?
En riktigt tråkig, grå, kall dag där allt går fel?
Har precis genomlidit en sådan dag, usch vilken tristess....Sov dåligt under natten, då Kristian lät o vände sig hela tiden. Vaknade och var på grund av lite sömn väldigt grinig, var näst intill elak mot Kristiansom hade varit iväg och köpt frukost. Men naturligtvis var det "fel frukost"- ingenting stämmer ju en sådan här dag!
Efter att ha bråkat om huruvida jag ville ha naturell Phiadelphia eller inte, och inte GRÄSLÖK-som är så sjukt äckligt, så försvann Kristian ut ur lägenheten och mot sitt jobb (ja, stackarn får arbeta på en söndag).
Efter ett par minuter då jag satt och grundade över hur otacksamt jag betett mig, kom han infarande genom dörren igen och kastar en naturell phiadelphia på mig. Och ut far han igen. Får man dåligt samvete då? Ah alldeles för myclet. Så mycket att man åkte hem och grinade för att allt var så pisst. Missar bussar och snubblar påvägen hem. För att till slut möta kompisarna i  telefonen där de talar om hur upptagna de är med sina liv och att jag får skylla mig själv att jag inte lagt någon tid för dem sen Kristian kom in i mitt liv. Men vadå?- Har inte alla varit kär....Anyway, fick ialla fall pappa att ställa upp på lite lek idag vilket resulterade i julbakning, vilket iofs lättade upp min stämmning en aning-men inte såååå mycket ♣
Och nu för att gottgöra mitt så otroligt dåliga beteende bär det av mot lägenheten igen med ljus, julmust, nyabakat och middag....Det kan han ju inte bli kinkig för?
Handbojjorna åker fram-tjohoo...!
Nej som sagt gott folk, det är förjävligt när man har sådana här dagar då allt verkligen går åt helvete, men bit ihop genomlid dagen och tänk att snart börjar en ny.
Tips på gott te som muntrade upp i tristessen: Lipton- Roobos rouge tea!


Kommentarer
Postat av: Soroor

Men gumman spelar ingen roll hur kär man än är kompisarna har alltid sin plats på schemat!

2007-12-17 @ 17:21:01
URL: http://soroor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0