Vaaa?!

Häromdan när jag och min älskling tog oss en runda på stan inträffar det lustigaste!
Två små pojkar i 10 års åldern kommer gående och möter tre andra små killar också runt 10år. Varpå den ena killen ur gänget (bestående av 2) hugger tag i väskan på den lilla killen och säger "ge hit!". Den lilla killen knuffar undan honom och säger "knulla din mamma". Pojken somförsökte sno väskan är invandrare och flippar över, han börjar jaga den andra lilla killen uppför backen och får till slut tag på honom och fäller honom med taekwondo. Efter att vuxna runt omkring reagerat springer de två ynglingarna iväg och de tre pojkarna blir lämnade ensamma varpå de utbrister: "usch, de ska åka hem till turkland tycker jag. De tror de kan bete sig hursom helst här i Sverige". Haha, pojkarna var 10 bast!
Vadå lärt sig allt det hemifrån. Klockrent!
Hej, jag kan inte klä mig ordentligt så jag använder stora prickiga, helfärgade och rutiga t-shirts med tajts. Allt jag äger, i'm so poor! EMO EMO EMO EMO EMO!

Vilken vacker nästan sommardag det har varit idag och allt efter vad jag gått igenom på morgonen kändes det skönt att luta sig tillbaka på gräsplätten. Solen gassade i ansiktet och jag längtade till havet och en ännu varmare sommar!

Imorgon smäller det, slutproduktionen skall redovisas. Och det blir föreställning i kulturhuset, Mölnlycke, klockan 7 för dem som är intresserade att titta förbi....(även om jag skulle avråda till det!). host: fiasko!

Nu var maten beställd till student motagningen och nu fattas bara inbjudningarna..=) Ska bli så roligt så!


Älskar mina föräldrar så, thank you for everything!
HISS: Det ljusnar i tunneln nu....student!
DISS: Die cunts, die!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bernardas hus - en fantastisk och magisk föreställning!



I går hade teatertreorna premiär på sin slutproduktion Bernardas hus. En föreställning där även slagverkstreor och dansare från åk 2 deltar. Det blev en fantastisk kväll och en magisk föreställning.



Bättre öppning av en Kulturfestival kan man inte önska sig. Teaterelevernas slutproduktion tillsammans med slagverks- och danselever är något alldeles extra. Elevernas prestationer och stora engagemang ger föreställningen nerv, passion, humor och skapar en närvarande och påtaglig känsla av angelägenhet.



Bernardas hus är ingen lätt pjäs att spela, den innehåller så många nivåer, olika rolltolkningar, en berättelse utanför och inuti rummet, vilket eleverna klarar med den äran. Danseleverna lyfter tillsammans med slagverkarnas egna kompositioner hela föreställningen till en magnifik och magisk helhet. Ingen går oberörd från föreställningen.



Men de menar antagligen inte din obetydliga rollprestation:)

2008-05-09 @ 18:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0