En flisa som irriterar...

Jag har fått en flisa i fingret......
Den var till en början stor och vass, mitt finger blev svullet och aningen blått.
Nu har flisan blivit mindre men attans vad den känns och vad det gör ont när jag väl kommer på att jag har den där.
Den hemsöker mina drömmar, den ger mig konstiga tankar, den föreställer platser som sårar mig men som egentligen borde ge mig en bra känsla, den har förstört mitt liv och det känns som om den aldrig kommer att försvinna.

Jag vet otroligt väl att flisan inte betyder något för mig och jag är såpass mogen och stark att jag kan hantera den.
Men ändå så sviktar självkänslan ibland, då tittar flisen fram och hugger till.
Jag vet att jag är bättre än flisen på alla möjliga tänkbara sätt; ser bättre ut, mer social och bättre humor, äldre för min ålder (flisen är gammal men beter sig som en  omoget- "retande"), jag har allting förspänt för mig betydligt mer än flisen....

Men vad gör man om man vant sig vid flisen, av att den alltid kommer finnas där, den går inte att ta bort.
Den har gjort mig beroende av den person som en gång gav mig flisen. Jag får inte nog av personen och fasande tanke: tänk om jag råkar ut för fler flisor, som ska stickas och huggas och svida under skinnet....kan personen vara så elak att han ger mig fler?

Jag vet och folk talar om för mig att jag måste glömma flisen och gå vidare, skaffa mig ett bra liv, hitta på något roligt- komma bort. Men det är svårt...för det som drar är personen, HAN. Förtjänar han mig efter att han gett mig en flis i fingret? Vad det schysst gjort? Räcker det med förlåt?

Jag grubblar och funderar och flisen sticker ohyggligt i fingret, jag ger upp, jag släpper taget, nu fanimej ska jag ha mitt liv tillbaka!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0